Μπερδευτήκατε από τον τίτλο;
Τι σημαίνει “οι καλοί βαθμοί στο σχολείο είναι κολλητικοί”;
Τι είναι οι βαθμοί; Κάποια ίωση; Μην μπερδεύεστε.
Πρόκειται για μια έρευνα
Αμερικάνων επιστημόνων σύμφωνα με την οποία εάν κάποιος μαθητής που δεν έχει τόσο καλούς βαθμούς, κάνει παρέα με έναν άριστο μαθητή, από την επόμενη σχολική χρονιά θα δει τους βαθμούς του να ανεβαίνουν.
Το γιατί συμβαίνει αυτό, διαβάστε το αμέσως.
Προσοχή όμως ισχύει και το αντίθετο...
Επιστήμονες, με επικεφαλής τον Χιρόκο Σαγιάμα του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό PLoS ONE, αναφέρουν ότι οι σχολικές επιδόσεις των μαθητών μπορούν να επηρεαστούν από τις επιδόσεις των συμμαθητών που είναι φίλοι τους. Μάλιστα ο επικεφαλής καθηγητής δήλωσε χαρακτηριστικά: «Όσο πιο έξυπνοι είναι οι φίλοι σου σήμερα, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να γίνεις και συ πιο έξυπνος αύριο»
Οι ερευνητές του πανεπιστημίου μελέτησαν τους μαθητές ενός γυμνασίου, τους οποίους κατηγοριοποίησαν τους μαθητές ανάλογα τις επιδόσεις τους. Στη συνέχεια συσχέτισαν την βαθμολογία με εκείνη των κολλητών τους φίλων και τέλος όλα αυτά τα δεδομένα τα ανέλυσαν στατιστικά. Όπως έδειξε η ανάλυση, οι μαθητές που είχαν φίλους με υψηλότερη μέση βαθμολογία, την επόμενη χρονιά έπαιρναν και εκείνοι καλύτερους βαθμούς.
Πως εξηγούν οι επιστήμονες αυτό το φαινόμενο; Με τον εξής τρόπο. Θεωρούν ότι υποσυνείδητα ένας μαθητής προκειμένου να μην χάσει τον φίλο του και την παρέα του, προσπαθεί να τους μοιάσει αλλά και να τους ακολουθήσει στις συνήθειες τους. «Αν οι φίλοι σου αριστεύσουν στο διαγώνισμα, μπορεί να σκεφτείς ότι πρέπει και συ να διαβάσεις περισσότερο την επόμενη φορά για να μην μείνεις πίσω από την υπόλοιπη παρέα» δήλωσε ο Σαγιάμα.
Βέβαια υπάρχει και η αντίθετη περίπτωση, δηλαδή κάποιος μαθητής να είναι αριστούχος και η υπόλοιποι φίλοι του να είναι κάτω του μετρίου. Σταδιακά θα δει και εκείνος τους βαθμούς του να μειώνονται. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν όμως ότι κάτι τέτοιο γίνεται σπάνια και όχι τόσο συχνά όσο το αντίθετο.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου