Σάλο έχει προκαλέσει στον κλάδο των φιλολόγων η ραδιοφωνική δήλωση της υφυπουργού Παιδείας κ. Εύης Χριστοφιλοπούλου για ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στους καθηγητές ξένων γλωσσών, με τον ισχυρισμό ότι οι συγκεκριμένοι καθηγητές έχουν διδαχθεί την αντίστοιχη γαλλική ή γερμανική.
Η είδηση προκάλεσε
την ιδιαίτερη έκπληξη και του Συνδέσμου Φιλολόγων Λακωνίας, ο οποίος απέδωσε την ενέργεια αυτή στην προσπάθεια του υπουργείου ΠΔΒΜ, να καταπραΰνει το ήδη τεταμένο κλίμα που επικρατεί στον κλάδο των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών, λόγω των ρυθμίσεων σχετικά με τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία.
Μάλιστα, σε σχετικό ψήφισμα που εξέδωσαν οι λάκωνες Νέα δεδομένα αναμένεται να αντιμετωπίσει για ακόμα μία φορά η εκπαιδευτική κοινότητα όλης της χώρας, με τις δηλώσεις της υφυπουργού Παιδείας να προκαλούν ρήγμα στον κλάδο των φιλολόγων και των καθηγητών ξένων γλωσσώνφιλόλογοι, μετά την έκτακτη γενική συνέλευση που πραγματοποίησαν για το θέμα, κάνουν λόγο για ρυθμίσεις που υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, περιορίζοντας τα εφόδια με τα οποία καλούνται οι έλληνες μαθητές να αντιμετωπίσουν το μέλλον και καταργώντας την επιστημονική εξειδίκευση των εκπαιδευτικών.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Σύνδεσμος, η εν λόγω εξαγγελία προκαλεί ταυτόχρονα εσωτερικές τριβές και κλίμα αντιπαράθεσης στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, μιλώντας για ένα πρωτοφανές φαινόμενο να ανατίθεται το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας σε άλλη ειδικότητα πλην των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ02.
Χαρακτηρίζοντας τις ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας, τόσο για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας όσο και για τα νέα δεδομένα στο μάθημα της Λογοτεχνίας, αντιπαιδαγωγικές, αφού «οδηγούν σε απώλεια οργανικών θέσεων και σε μετακίνηση συναδέλφων από σχολείο σε σχολείο, υποσκάπτοντας τα κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα», ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Λακωνίας καλεί το υπουργείο να μην προχωρήσει στη θέσπιση και εφαρμογή των μέτρων αυτών, καθώς -όπως επισημαίνεται- ακυρώνουν στην πράξη το διακύβευμα «Πρώτα ο μαθητής».
Η ιστορία απ’ ότι φαίνεται επαναλαμβάνεται, καθώς όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή της η επιστημονική ομάδα του περιοδικού «Νέα Παιδεία», προ πενταετίας η τότε ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να αυξήσει κατά μία ώρα το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο, μείωσε τις ώρες της Γαλλικής γλώσσας, δίνοντας στους εν λόγω καθηγητές ως «αντάλλαγμα» τη δυνατότητα διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
Μάλιστα, όπως προσέθεσαν, την απόφαση αυτή υπερασπίστηκαν τότε άτομα και φορείς, είτε στο όνομα της συναδελφικής αλληλεγγύης είτε με το επιχείρημα ότι οι απόφοιτοι ξένων γλωσσών είναι επιστημονικά επαρκείς ώστε να διδάξουν το μάθημα της Ιστορίας.
λακωνικος
Η είδηση προκάλεσε
την ιδιαίτερη έκπληξη και του Συνδέσμου Φιλολόγων Λακωνίας, ο οποίος απέδωσε την ενέργεια αυτή στην προσπάθεια του υπουργείου ΠΔΒΜ, να καταπραΰνει το ήδη τεταμένο κλίμα που επικρατεί στον κλάδο των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών, λόγω των ρυθμίσεων σχετικά με τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία.
Μάλιστα, σε σχετικό ψήφισμα που εξέδωσαν οι λάκωνες Νέα δεδομένα αναμένεται να αντιμετωπίσει για ακόμα μία φορά η εκπαιδευτική κοινότητα όλης της χώρας, με τις δηλώσεις της υφυπουργού Παιδείας να προκαλούν ρήγμα στον κλάδο των φιλολόγων και των καθηγητών ξένων γλωσσώνφιλόλογοι, μετά την έκτακτη γενική συνέλευση που πραγματοποίησαν για το θέμα, κάνουν λόγο για ρυθμίσεις που υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, περιορίζοντας τα εφόδια με τα οποία καλούνται οι έλληνες μαθητές να αντιμετωπίσουν το μέλλον και καταργώντας την επιστημονική εξειδίκευση των εκπαιδευτικών.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Σύνδεσμος, η εν λόγω εξαγγελία προκαλεί ταυτόχρονα εσωτερικές τριβές και κλίμα αντιπαράθεσης στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, μιλώντας για ένα πρωτοφανές φαινόμενο να ανατίθεται το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας σε άλλη ειδικότητα πλην των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ02.
Χαρακτηρίζοντας τις ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας, τόσο για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας όσο και για τα νέα δεδομένα στο μάθημα της Λογοτεχνίας, αντιπαιδαγωγικές, αφού «οδηγούν σε απώλεια οργανικών θέσεων και σε μετακίνηση συναδέλφων από σχολείο σε σχολείο, υποσκάπτοντας τα κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα», ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Λακωνίας καλεί το υπουργείο να μην προχωρήσει στη θέσπιση και εφαρμογή των μέτρων αυτών, καθώς -όπως επισημαίνεται- ακυρώνουν στην πράξη το διακύβευμα «Πρώτα ο μαθητής».
Η ιστορία απ’ ότι φαίνεται επαναλαμβάνεται, καθώς όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή της η επιστημονική ομάδα του περιοδικού «Νέα Παιδεία», προ πενταετίας η τότε ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να αυξήσει κατά μία ώρα το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο, μείωσε τις ώρες της Γαλλικής γλώσσας, δίνοντας στους εν λόγω καθηγητές ως «αντάλλαγμα» τη δυνατότητα διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
Μάλιστα, όπως προσέθεσαν, την απόφαση αυτή υπερασπίστηκαν τότε άτομα και φορείς, είτε στο όνομα της συναδελφικής αλληλεγγύης είτε με το επιχείρημα ότι οι απόφοιτοι ξένων γλωσσών είναι επιστημονικά επαρκείς ώστε να διδάξουν το μάθημα της Ιστορίας.
λακωνικος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου