Ο κίνδυνος τραυματισμού ή θανάτου ενός πεζού σε τροχαίο ατύχημα είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερος τη νύχτα σε σχέση με το φως της ημέρας. Και αυτό ισχύει και για τους επιβαίνοντες του οχήματος. Τα ατυχήματα και ιδιαίτερα τα πιο σοβαρά ατυχήματα τη νύχτα, είναι πολύ συχνά και προκαλούνται κυρίως από την καθυστερημένη αναγνώριση προσώπων ή ζώων. Με το σύστημα «BMW Night Vision» (νυχτερινή όραση) η BMW έχει αναπτύξει μια πολύ αποτελεσματική τεχνολογία βοήθειας κατά την οδήγηση, αφού χρησιμοποιώντας
μία θερμική κάμερα απεικόνισης ειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που πεζός βρίσκεται μπροστά του.
greekradar
μία θερμική κάμερα απεικόνισης ειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που πεζός βρίσκεται μπροστά του.
Εξέλιξη του παραπάνω συστήματος αποτελεί η λειτουργία «Dynamic Light Spot» χάρη στην οποία μέσω της ίδιας θερμικής κάμερας ανιχνεύονται αντικείμενα σε απόσταση 100 μέτρων ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών. Σε περίπτωση που υπάρχει ενδεχόμενος κίνδυνος (πεζός ή ζώο) η δέσμη των φώτων στρέφεται προς αυτό προκειμένου ο οδηγός να έχει χρόνο να αντιδράσει. Ταυτόχρονα μια ακτίνα φωτός προβάλλεται στο δρόμο μπροστά από το όχημα στοχεύοντας σε ένα πιθανό αντικείμενο σύγκρουσης εφιστώντας την προσοχή του οδηγού στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
Ο τρόπος και η σημασία
Σε γενικές γραμμές, ένας οδηγός οδηγεί προς την κατεύθυνση στην οποία κοιτάει. Αυτό έχει δοκιμαστεί σε μαθήματα ασφάλειας όπου για παράδειγμα ο οδηγός μαθαίνει πως να πραγματοποιεί ελιγμούς έτσι ώστε να αποφεύγει μια δύσκολη κατάσταση – που επικεντρώνεται συνήθως στο εμπρός μέρος του οχήματος. Έτσι λοιπόν, στα μαθήματα ασφάλειας όταν πραγματοποιείται μια σύγκρουση, ο οδηγός διδάσκεται πως θα πρέπει να επικεντρώνεται στις ελεύθερες διόδους διαφυγής έτσι ώστε η συγκεκριμένη κατεύθυνση να βρίσκεται πάντα στο οπτικό του πεδίο.
Σε γενικές γραμμές, ένας οδηγός οδηγεί προς την κατεύθυνση στην οποία κοιτάει. Αυτό έχει δοκιμαστεί σε μαθήματα ασφάλειας όπου για παράδειγμα ο οδηγός μαθαίνει πως να πραγματοποιεί ελιγμούς έτσι ώστε να αποφεύγει μια δύσκολη κατάσταση – που επικεντρώνεται συνήθως στο εμπρός μέρος του οχήματος. Έτσι λοιπόν, στα μαθήματα ασφάλειας όταν πραγματοποιείται μια σύγκρουση, ο οδηγός διδάσκεται πως θα πρέπει να επικεντρώνεται στις ελεύθερες διόδους διαφυγής έτσι ώστε η συγκεκριμένη κατεύθυνση να βρίσκεται πάντα στο οπτικό του πεδίο.
Με το Dynamic Light Spot, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Όταν ένα φωτεινό αντικείμενο που βρίσκεται πέρα από την απόσταση φρεναρίσματος γίνεται ορατό από τον οδηγό, υπάρχει αρκετός χρόνος ώστε να χρησιμοποιήσει τα φρένα για να σταματήσει πριν από το εμπόδιο. Την ίδια στιγμή, το Dynamic Light Spot και η δεσμίδα φωτός στο δρόμο θα απενεργοποιηθεί μόλις το όχημα είναι αρκετά κοντά έτσι ώστε τα κανονικά φώτα να συνεχίσουν να φωτίζουν το συγκεκριμένο αντικείμενο.
Μιλώντας με νούμερα
Η συμβατική μεσαία δέσμη φωτός επιτρέπει στους οδηγούς ένα θεωρητικό εύρος ορατότητας της τάξης των 50 με 85 μέτρων τη νύχτα, γεγονός που δεν σημαίνει ότι τα αντικείμενα μπορούν να αναγνωριστούν σε αυτή την απόσταση. Στις διάφορες δοκιμές, η αναγνώριση ενός πεζού με σκουρόχρωμα ρούχα στο λυκόφως βρέθηκε να είναι μόλις 29 μέτρα. Αυτό είναι κατανοητό δεδομένου ότι σε μεγαλύτερες αποστάσεις φωτίζονται μόνο τα πόδια.
Η συμβατική μεσαία δέσμη φωτός επιτρέπει στους οδηγούς ένα θεωρητικό εύρος ορατότητας της τάξης των 50 με 85 μέτρων τη νύχτα, γεγονός που δεν σημαίνει ότι τα αντικείμενα μπορούν να αναγνωριστούν σε αυτή την απόσταση. Στις διάφορες δοκιμές, η αναγνώριση ενός πεζού με σκουρόχρωμα ρούχα στο λυκόφως βρέθηκε να είναι μόλις 29 μέτρα. Αυτό είναι κατανοητό δεδομένου ότι σε μεγαλύτερες αποστάσεις φωτίζονται μόνο τα πόδια.
Αν κάποιος ακολουθούσε τον κανόνα «οδήγησε με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορείς να σταματήσεις μέχρι εκεί που μπορείς να δεις» δεν θα ήταν σκόπιμο εφόσον για να οδηγήσει κάποιος ακόμη και με 80 χλμ/ώρα η απαιτούμενη απόσταση φρεναρίσματος είναι 63 μέτρα.
Μετά τα παραπάνω στοιχεία λοιπόν, το σύστημα Dynamic Light Spot στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας έχει αντικειμενικά ζωτική σημασία.
greekradar
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου