Η παραχώρηση των αεροδρομίων θα γίνει για τουλάχιστον 30-35 χρόνια, ενώ η αναθέτουσα αρχή θα έχει τη δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης, εφόσον το κρίνει σκόπιμο.
Θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές, οι οποίες θα εξαρτώνται από τα κέρδη των αερολιμένων.
Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν και τις επενδύσεις σε υποδομές στα αεροδρόμια, που αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 200 και 220 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο θα δώσει το «πράσινο φως» για την παραχώρηση των περιφερειακών
αεροδρομίων της χώρας, το Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχό τους. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ιονίου και της ηπειρωτικής χώρας, τα οποία το 2011 διακίνησαν 9,3 εκατομμύρια επιβάτες.
αεροδρομίων της χώρας, το Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχό τους. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ιονίου και της ηπειρωτικής χώρας, τα οποία το 2011 διακίνησαν 9,3 εκατομμύρια επιβάτες.
Στην ομάδα αυτή ανήκουν οι αερολιμένες Θεσσαλονίκης (62%), Κέρκυρας (1,65 εκατομμύριο επιβάτες το 2011 - 86%), Ζακύνθου (920.000 επιβάτες - 97%), Κεφαλονιάς (86%), Άκτιου (98%), Καβάλας (63%) και Χανίων (75%). Σε αυτή την ομάδα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν αν επιθυμούν να συμπεριλάβουν στην πρότασή τους και άλλα τρία αεροδρόμια, αυτά της Αλεξανδρούπολης (1%), του Αράξου (99%) και της Καλαμάτας (71%). Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Δωδεκανήσων - Κυκλάδων και Αιγαίου με συνολική κίνηση 8,3 εκατ. επιβάτες το 2011. Πρόκειται για τους αερολιμένες: Σκιάθου (92%), Σάμου (58%), Μυτιλήνης (27%), Μυκόνου (54%), Σαντορίνης (52%), Κω (89%), Ρόδου (84%). Ενδεχόμενες προσθήκες 2ης ομάδας είναι η Κάρπαθος (67%), η Χίος (9%) και η Λήμνος (15%).
Επίσης υπάρχει και το αεροδρόμιο της Αγχιάλου, το οποίο μπορεί να το επιλέξει όποιος από τους δύο επενδυτές επιθυμεί. Για τα αεροδρόμια που δεν παραχωρηθούν πρόκειται να δημιουργηθεί Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων με 20ετή διάρκεια. Η εταιρεία θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Όσον αφορά στο «Σπατόσημο», το 2014 θα αντικατασταθεί από ένα νέο ενιαίο τέλος το οποίο θα επεκταθεί και στα αεροδρόμια που παραχωρούνται.
ΤΕΛΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ Τα τέλη των αεροδρομίων που θα παραχωρηθούν θα αυξηθούν με την υλοποίηση των επενδύσεων. Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης στόχος είναι τα αεροδρόμια να παραμείνουν ανταγωνιστικά με τη διατήρηση των χρεώσεων στο μέσο όρο των ευρωπαϊκών αεροδρομίων.
Η διατήρηση των χρεώσεων σε χαμηλά επίπεδα αποτελεί βασικό στόχο, σημείωσε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Γιάννης Εμίρης, τονίζοντας παράλληλα ότι τα τέλη θα διατηρηθούν σταθερά έως ότου τα περιφερειακά αεροδρόμια φτάσουν στο «επίπεδο C», επίπεδο στο οποίο βρίσκεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Σύμφωνα με τον κ. Εμίρη οι χρεώσεις του αεροδρομίου είναι σχεδόν διπλάσιες από άλλα ανταγωνιστικά αεροδρόμια της περιοχής.
ΚΑΣΤΕΛΛΙ Μέσα στον χρόνο θα προκηρυχθεί ο ξεχωριστός διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου Καστελλίου στο Ηράκλειο της Κρήτης. Με την ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου ο «Καζαντζάκης» θα κλείσει.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη το Αεροδρόμιο στο Καστέλλι περιλαμβάνει μια σύνθετη διαδικασία χρηματοδότησης, καθώς αφορά τόσο την κατασκευή του αεροδρομίου όσο και των οδικών συνδέσεων. Η ιδιαιτερότητα αυτή διαφοροποιεί και το επενδυτικό κοινό, καθώς υπάρχει και σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο και αναμένεται να υπάρξει ενδιαφέρον και από μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους και όχι μόνο από εταιρείες που διαχειρίζονται αεροδρόμια.
Η διαδικασία ανάθεσης θα ξεκινήσει μετά την οριστική λύση για τους τέσσερις αυτοκινητοδρόμους αλλά και μετά τη συγκατάθεση της ΕΤΕπ πως θα υπάρξει χρηματοοικονομική στήριξη του έργου.
Για την περίοδο κατασκευής που ορίζεται στα πέντε χρόνια τα τέλη του «Καζαντζάκης» θα διοχετεύονται στον παραχωρησιούχο που θα κατασκευάσει το αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Πρώτη ομάδα
Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ιονίου και της ηπειρωτικής χώρας, τα οποία το 2011 διακίνησαν 9,3 εκατομμύρια επιβάτες. Πρόκειται για τα αεροδρόμια: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Άκτιου, Καβάλας και Χανίων.
Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ιονίου και της ηπειρωτικής χώρας, τα οποία το 2011 διακίνησαν 9,3 εκατομμύρια επιβάτες. Πρόκειται για τα αεροδρόμια: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Άκτιου, Καβάλας και Χανίων.
Δεύτερη ομάδα
Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Δωδεκανήσων - Κυκλάδων και Αιγαίου με συνολική κίνηση 8,3 εκατ. επιβάτες το 2011. Πρόκειται για τους αερολιμένες: Σκιάθου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω, Ρόδου.
Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Δωδεκανήσων - Κυκλάδων και Αιγαίου με συνολική κίνηση 8,3 εκατ. επιβάτες το 2011. Πρόκειται για τους αερολιμένες: Σκιάθου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω, Ρόδου.
Τον Απρίλιο στη Βουλή οι συμβάσεις για τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους
Τον Απρίλιο θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τις νέες συμβάσεις για την επανέναρξη των 4 αυτοκινητοδρόμων. Την ίδια στιγμή η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων διαβεβαίωνε ότι θα στηρίξει την ελληνική οικονομία και τα έργα υποδομής με περισσότερο από 1 δισ. ευρώ.
«Το θέμα για τους αυτοκινητοδρόμους δεν πρόκειται να καθυστερήσει. Τον Απρίλιο θα πάμε με σχέδιο νόμου στη Βουλή. Μπουλντόζες θα μπουν τον Απρίλιο. Δεν χρειάζονται πολλές διαδικασίες ξέρετε για να μπουν μπουλντόζες», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
«Όπως ξέρετε, εδώ και 7-8 μήνες διαπραγματευόμαστε για τους αυτοκινητοδρόμους. Δεν το κάνουμε γιατί δεν έχουμε κάτι καλύτερο να κάνουμε στη ζωή μας, το κάνουμε ακριβώς γιατί υπήρχαν χίλιες δυο δυσκολίες με τους παραχωρησιούχους, με τις τράπεζες. Θέλουμε να εκπέμψει η χώρα ένα μήνυμα αυτοπεποίθησης με την ολοκλήρωση του σχεδίου για τους αυτοκινητοδρόμους, των διαπραγματεύσεων για τους αυτοκινητοδρόμους, έτσι ώστε μετά σε ασφαλέστερο περιβάλλον να προχωρήσει ο διαγωνισμός για το Καστέλλι», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης. Μάλιστα υποστήριξε ότι μπορεί να υπάρξει μια επικάλυψη σε κάποιο βαθμό μεταξύ ομίλων που ενδιαφέρονται για το Καστέλλι και ομίλων οι οποίοι είναι αυτή την ώρα ήδη στις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων.
ΕΤΕπ Τη διαβεβαίωση ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα στηρίξει την ελληνική οικονομία με στόχο την έξοδό της από την κρίση, παρέχοντας χρηματοδότηση η οποία θα υπερβεί σημαντικά το 1 δισ. ευρώ, εξέφρασαν χθες σε συνέντευξη Τύπου, στην Αθήνα, τα επιτελικά στελέχη της ΕΤΕπ Ν. Σκαναπιέκο και Μ. Τανασέσκου.
«Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε την ελληνική οικονομία, διοχετεύοντας χρηματοδότηση που θα αυξηθεί σε σχέση με το 2012 και θα ξεπεράσει κατά πολύ το 1 δισ. ευρώ, με προοπτική να ανέβει ακόμη περισσότερο, εάν υπάρξουν αξιόπιστα σχέδια προς χρηματοδότηση», τόνισαν χαρακτηριστικά.
Οι χρηματοδοτήσεις της ΕΤΕπ θα κατευθυνθούν, μεταξύ άλλων, σε έργα υποδομής με έμφαση στους αυτοκινητοδρόμους, καθώς υπογράφεται δάνειο 650 εκατ. ευρώ με το Δημόσιο για την ΠΑΘΕ και απευθείας δανειοδότηση 200 εκατ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου