Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

Πώς το ελληνικό γιαούρτι κατέκτησε την Αμερική!


Ραγδαία αύξηση παρουσιάζει στην αμερικανική αγορά το ελληνικό γιαούρτι, που φαίνεται ότι κερδίζει συνεχώς έδαφος σε διάστημα μόλις πενταετίας. 
Όπως αναφέρει το περιοδικό Forbes αλλά και το τηλεοπτικό δίκτυο του CNBC, το γιαούρτι Chobani(Τσοπάνη) ,
ελληνικής εταιρείας, έκανε «ντεμπούτο» με μηδενικές πωλήσεις στην αγορά της Νέας Υόρκης το 2007, και το 2011 είδε τα κέρδη του να αυξάνονται στα 500 εκατ. δολάρια, αφήνοντας στη δεύτερη θέσει τους πρωταθλητές του είδους, «General Mills» και της «Kraft».
Ποιος είναι όμως ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία; Το περιοδικό Forbes αναφέρεται στον Κώστα Μάστορα, ιδιοκτήτη και ιδρυτή της Optima και της Titan Foods στην Αστόρια. Ο κ. Μάστορας είναι ο άνθρωπος που συνεργάστηκε με τη ΦΑΓΕ, φέροντας το ελληνικό γιαούρτι στην Αμερική.
«Το 1998 έκανα επίσκεψη στη ΦΑΓΕ στην Ελλάδα για να αγοράσω τυρί φέτα για το κατάστημά μου. Στελέχη της εταιρείας με ρώτησαν αν ενδιαφέρομαι για το στραγγιστό γιαούρτι», διηγείται ο κ. Μάστορας στο Forbes, αποκαλύπτοντας μάλιστα ότι είχε πολλές επιφυλάξεις για την επιτυχία του εγχειρήματος. Επίσης, ο ίδιος διέθετε και πολλές αμφιβολίες για το αν θα πάρει άδεια από το αμερικανικό υπουργείο Γεωργίας, για να εισάγει το προϊόν στη χώρα.
Στη συνέχεια ο κ. Μάστορας δοκίμασε το προϊόν και του άρεσε, καθώς δεν είχε τη γεύση του παραδοσιακού γιαουρτιού που πωλείται στα αμερικανικά σούπερ μάρκετ. «Έτσι, υποσχέθηκα ότι θα διερευνήσω τη δυνατότητα εισαγωγών στις ΗΠΑ».
Στην αρχή, το γιαούρτι ΦΑΓΕ πωλούταν μόνο στο κατάστημά του, σε ελληνοαμερικανούς πελάτες. Οι αμερικανοί δεν γνώριζαν το προϊόν και η τιμή του ήταν αρκετά υψηλότερη από το κοινό γιαούρτι. Πάντως, οι πωλήσεις άρχισαν να διπλασιάζονται κάθε μήνα.
Στη συνέχεια συνεργάστηκε με τη Word of Mouth και ο κ. Μάστορας άρχισε να έχει πελάτες από το Μανχάταν και το Λονγκ Άιλαντ και οι πωλήσεις του τετραπλασιάστηκαν.

Όπως διηγείται ο επιχειρηματίας, το 2000, η ΦΑΓΕ του ζήτησε να φτιάξουν κοινή εταιρεία αλλά δεν συμφώνησαν στους όρους. Η ελληνική εταιρεία έφτιαξε τη FAGE USA αλλά ο κ. Μάστορας συνέχισε να έχει τη διανομή του προϊόντος στην αγορά της Νέας Υόρκης.
Το επόμενο διάστημα υπήρξαν νέα προϊόντα που λανσαρίστηκαν, ενώ η ΦΑΓΕ με τον κ. Μάστορα επισκέφθηκαν πολλές εκθέσεις για να λανσάρουν το ελληνικό γιαούρτι.
Η τεράστια επιτυχία ωστόσο ήρθε με τη συνεργασία με την εταιρεία «Trades Joe and Whole Foods», όταν οι πωλήσεις αυξήθηκαν από τα 4 εκατ. δολάρια στα 40 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, η ΦΑΓΕ δεν μπορούσε να προμηθεύει όλη την αμερικανική αγορά, ενώ το αμερικανικό γάλα ήταν κατά πολύ φθηνότερο του γάλακτος που μπορούσε να βρει ο κ. Μάστορας στη Νέα Υόρκη.
Το 2008, η ΦΑΓΕ άνοιξε τη δικό της εργοστάσιο στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης, Το όνομα της εταιρείας είναι «Chobani» και το γιαούρτι που πουλάει έχει γίνει διάσημο στο αμερικανικό κοινό.

newscode

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου