ECONOMIST
Ο επικεφαλής της Piraeus Container Terminal (PCT),
θυγατρικής της Cosco,
επιβεβαίωσε χθες από το συνέδριο του Economist το ενδιαφέρον της εταιρείας να συμμετάσχει σε διαγωνισμό του ΟΛΠ.
Η PCT έχει υπό τον έλεγχο της
τους προβλήτες 2 και 3 του λιμανιού του Πειραιά.
Υπέρ παραχωρήσεων υποδομών και αρμοδιοτήτων του λιμανιού στον Πειραιά τάχθηκε από το βήμα του Economist ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος όμως διαφώνησε με την προοπτική πλήρους ιδιωτικοποίησης.
Σημειώνεται ότι πληροφορίες αναφέρουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ προσανατολίζεται να προτείνει στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά να προχωρήσουν άμεσα οι διαγωνισμοί για τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, με το προτεινόμενο μοντέλο να είναι η ολική παραχώρηση.
Για την ολική παραχώρηση εξετάζονται δύο σενάρια. Το master concession που αφορά την παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων του λιμανιού ή η πώληση μετοχών.
Από την άλλη πλευρά, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο οποίος προχωρά στην ενοποίηση των λιμανιών σε τέσσερις άξονες, ενώ παράλληλα ζητεί νέα master plan για τα 32 πιο σημαντικά λιμάνια της χώρας, δεν φαίνεται να συμφωνεί.
Στο παρελθόν, εμμέσως είχε δείξει ότι ευνοεί ένα μοντέλο παραχωρήσεων παρόμοιο με αυτό με το οποίο παραχωρήθηκε ο προβλήτας ΙΙ και ΙΙΙ στο Σ.ΕΜΠΟ του Πειραιά στην Cosco και αυτό δήλωσε και στο χθεσινό συνέδριο, στο οποίο τόνισε ότι μόνο το 3% των ευρωπαϊκών λιμένων είναι κατά 100% ιδιωτικά.
Ο κ. Ανωμερίτης προέβλεψε ότι το 2013 θα είναι μία «πάρα πολύ σημαντική χρονιά για την κρουαζιέρα», τονίζοντας την ανάγκη για τη διαμόρφωση κομβικών λιμανιών.Ο ίδιος προέτρεψε για τον συνδυασμό του τουρισμού με τον πολιτισμό.
Ο κ. Βαμβακίδης της PCT-Cosco σημείωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από πλευρά της εταιρείας για αύξηση της παρουσίας της στον Πειραιά εφόσον βέβαια η κυβέρνηση αποφασίσει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Επεσήμανε τη δυνατότητα του λιμανιού να καταστεί το μεγαλύτερο στη Μεσόγειο και ένα από τα μεγαλύτερα σε όλη την Ευρώπη, ενώ αναφέρθηκε και στην απλούστευση των διαδικασιών συνδυασμένων μεταφορών και στην αύξηση της δραστηριότητας, που όπως είπε διασφαλίζει θέσεις εργασίας. Ο ίδιος μετέφερε ότι αναμένει αύξηση του ανταγωνισμού από την Τουρκία.
Ο επικεφαλής της Piraeus Container Terminal τόνισε ακόμη ότι η PCT συνεχίζει την ανάπτυξη του επενδυτικού της πλάνου.
Ο κ.Πυθαγόρας Παπαδημητρίου, Managing Director της Hewlett Packard Hellas σημείωσε ότι τα επόμενα χρόνια το λιμάνι του Πειραιά έχει τη δυνατότητα να καταστεί «πύραυλος» ανάπτυξης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω επενδύσεις της εταιρείας σε επίπεδο υπηρεσιών και χώρων αποθήκευσης.
Ο κ. Βαμβακίδης της PCT-Cosco σημείωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από πλευρά της εταιρείας για αύξηση της παρουσίας της στον Πειραιά εφόσον βέβαια η κυβέρνηση αποφασίσει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Επεσήμανε τη δυνατότητα του λιμανιού να καταστεί το μεγαλύτερο στη Μεσόγειο και ένα από τα μεγαλύτερα σε όλη την Ευρώπη, ενώ αναφέρθηκε και στην απλούστευση των διαδικασιών συνδυασμένων μεταφορών και στην αύξηση της δραστηριότητας, που όπως είπε διασφαλίζει θέσεις εργασίας. Ο ίδιος μετέφερε ότι αναμένει αύξηση του ανταγωνισμού από την Τουρκία.
Ο επικεφαλής της Piraeus Container Terminal τόνισε ακόμη ότι η PCT συνεχίζει την ανάπτυξη του επενδυτικού της πλάνου.
Ο κ.Πυθαγόρας Παπαδημητρίου, Managing Director της Hewlett Packard Hellas σημείωσε ότι τα επόμενα χρόνια το λιμάνι του Πειραιά έχει τη δυνατότητα να καταστεί «πύραυλος» ανάπτυξης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω επενδύσεις της εταιρείας σε επίπεδο υπηρεσιών και χώρων αποθήκευσης.
Ο κ. Παπαδημητρίου επισήμανε ότι η εταιρεία έχει επιλέξει για τη μεταφορά των προϊόντων της από την Ασία προς την κεντρική και βόρεια Ευρώπη τα λιμάνια σε Ντουμπάι, Πειραιά και Ρότερνταμ. Όπως είπε, η HP παράγει κάθε λεπτό 4 servers, 120 PC και 100 printers.
Ο κ. Παπαδημητρίου σημείωσε ότι για να αποδώσει το εγχείρημα αυτό θα πρέπει ο Πειραιάς να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο logistic cluster.
Ο κ. Παπαδημητρίου σημείωσε ότι για να αποδώσει το εγχείρημα αυτό θα πρέπει ο Πειραιάς να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο logistic cluster.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου